Chrome Pointer

Bella Mountainforest

 
 
Bella Mountainforest är mitt namn, jag är 14 år och har 5 hästar. I slutet av 2011 så flyttade jag från mitt gamla hem till Jorvik. Jag valde då att bo i Moorland för att det var mysigt och det var inte mer än så jag hade upptäckt än. Ungefär ett år efter så flyttade jag till Vingården, det var mer stilrent och såg väldigt mycket nyare ut. Men på något sätt så valde jag ändå att flytta tillbaka till Moorland ett tag efter, kanske för att utmana Bobcat. Så ännu idag bor jag här med ett antal hästar. Mer om dom under.
Midnightfeather ''Hilda''
Ålder:6 år
Kön:Sto
ras:Frisisk sporthäst
inriktning:Hoppning och terräng
info:Hilda är ett ganska komplicerat sto, hon kan väldigt lätt tröttna på saker. Därför varierar vi hoppning, terräng och vanliga uteritter. Dressyr gillar hon inte, hon ser ingenting nödvändigt i att springa runt runt på fyrkantspåret utan att få sträcka på benen. Det vi fortfarande har problem med i hoppningen är avtrampen, hon hoppar nästan alltid för tidigt eller för sent. Så det är någonting vi behöver träna på.
Angelghost ''Aspekt''
Ålder:11 år
Kön:Hingst
ras:Andalusier
inriktning:Dressyr
info:Aspekt är en väldigt snäll häst. Han gör oftast det man ber om, även fast han har hingstbeteende. När han hoppas märker man att han inte gillar det. I början när jag skaffade honom var det de bästa han visste, men efter ett tag kände man hur han inte bjöd lika mycket på hindrerna. Idag kan vi hoppa lite då och då, men det är inte ofta. Fast vi försöker variera.
Bluebelle ''Bella''
Ålder:18 år
Kön:sto
ras:jorvikisk varmblod
inriktning:allround
info:Bella är min allra första häst, hon är perfekt för allt och gör allt man ber om. Hon tycker det mesta är kul och är då ofta glad. Hon är även väldigt bra med barn och gillar dom verkligen. Det var hon som lärde mig rida.
Firedancer ''Fisken''
Ålder:16 år
Kön:valack
ras:jorviksik ponny
inriktning:allround
info:Fisken är en väldigt busig ponny. Han gör oftast som han vill, därför kallar vi honom Fisken, för att han försöker slingra sig ur träningarna, genom bocksprång eller stegringar. Även denna ponny har sin lilla charm. Oftast när man tar hand om honom så slappnar han av och kanske ibland somnar.
Iceking ''Kungen''
Ålder:3 år
Kön:valack
ras:Danskt Varmblod
inriktning:under inridning
info:Kungen är en väldigt social häst, men har svårt att lita på folk. Just nu håller han på att ridas in.
 
 




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


BILDER AV LIV PURPLEFIELD OCH BELLA MOUNTAINFIELD, COPYRIGHT!
INGA BILDER FÅR LÅNAS UTAN ATT FRÅGA OCH ABSOLUT ALDRIG ÄNDRARS OM UTAN FRÅGAN OCH ETT ACCEPTERANDE AV NÅGON AV OSS. Light Brown Pointer