Chrome Pointer

20 DU ~ Min historia

!!IRL!!
 
Idag är det dag 4 av min 20 dagars utmaning. Idag ska jag då skriva lite om hur jag hittade till spelet. Så idag blir det lite irl.
 
För 4 år sedan var jag inne i stallet.se (s.s). Jag hade suttit och letat efter roliga spel, och hittade den. Efter ett tags spelande så började det annonseras om att man kunde få pengar på s.s om man blev medlem och började spela på StarStable Online. så jag tänkte, ja men varför inte börja spela då? Så jag skapade min först gubbe, vid namn Lisa. Efter att prova på tiden tog slut tappade jag intresset och slutade.
 
Lite mindre än två år senare skapade jag ett nytt konto. Då vid namn Liv Ponyson. Men där glömde jag helt bort mitt lösenord och jag orkade inte be om nytt. Så jag valde då att göra ett nytt, för, varför inte? Så jag skapa Liv Purplefield.
 
Jag spelade kanske några gånger i månaden för att jag hade inte något intresse för andra saker än facebook spel på den tiden. Då jag spelade som mest var när Sso gav ut gratis starrider. Så då passade jag på att levla. Men det var inte så ofta.
 
Sen började de att ge ut värdekoder. Jag blev så glad att jag äntligen kunde köpa en helt ny häst, för det var ganska tråkigt att rida runt på starthästen. Så då köpte jag örnen.
 
Jag var så glad att jag hade köpt mig en ponny. Men snabbt så insåg jag dock hur långsam min ponny egentligen var. Jag tyckte det var så trist att komma på en 15:e plats i alla championat. De enda roliga championatet var då ponnychampionatet, vilket är min favorit även idag. 
 
Efter ett tags aktivt spelande så red jag runt lite i Moorland (var inte sr på denna tid) och läste i globala. Då såg jag hur Tove Swordstone annonserade ut om sin klubb, Platinum Feathers. Och tur som jag hade fyllde jag år för någon månad sedan då. Så jag bestämde mig för att posta Tove och fråga om man fick gå med. Och där startade mitt nya liv i sso.
 
Och igenom PF har jag hittad min allra finaste vän som hur gärna som helst vill träffa irl.
Men jag har också fått alla i mitt hjärta genom PF och jag kommer aldrig lämna denna klubb. Inte tills upplösningen skiljer oss åt <3
 
Så idag lever jag livet om lifetimare och har fått otroliga vänner och ett gott skratt. Jag hoppas detta lever vidare lääänge.
 
---
 
Så det var lite kortfattat om min historia om sso. Hoppas ni gillar det :D
 
 
 




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


BILDER AV LIV PURPLEFIELD OCH BELLA MOUNTAINFIELD, COPYRIGHT!
INGA BILDER FÅR LÅNAS UTAN ATT FRÅGA OCH ABSOLUT ALDRIG ÄNDRARS OM UTAN FRÅGAN OCH ETT ACCEPTERANDE AV NÅGON AV OSS. Light Brown Pointer